Програма профконсультування
ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Коболчин
Сокирянського району
Головне завдання профільного навчання
полягає в підготовці випускника до визначення майбутньої галузі його
діяльності. Під час вибору професії важливою є відповідність між психологічними
особливостями людини і відповідними характеристиками професій.
У
нашому навчальному закладі всі етапи профільного навчання супроводжує
психологічна діагностика, яка виконує такі функції:
- діагностика
інтересів, здібностей, які зможуть визначити характер і успішність освітньої
діяльності учнів;
- діагностика
готовності учнів до самостійного вибору профілю навчання (9- й клас) та галузі
професій, професійного самовизначення як ключового етапу самоосвітньої
діяльності (11 – й клас).
У 7-8 –х класах проводиться комплексна
діагностика, мета якої – визначення кола інтересів учнів (методика «Карта
інтересів»), виявити рівень інтелекту (методика ШТУР). Для точного визначення
профілю проводиться анкетування учнів, їхніх батьків, за результатами анкет і
методик складається зведена таблиця, в якій кожній дитині на певний момент буде
рекомендовано профіль навчання.
Комплексна діагностика для 9-х класів, крім
анкетування учнів та їх батьків, методики ШТУР, передбачає вдосконалену
методику ДДО, що наближає учнів до вибору майбутньої сфери діяльності.
У 10 – х класах вивчається рівень
адаптації, задоволеність профілем, здібності.
В 11-х класах вся ПД спрямована на усвідомлений вибір професії
випускником, на професійне й особистісне самовизначення. Щоб допомогти
старшокласникам сформувати свій особистий професійний план (діагностика
професійних переваг і діагностика особистісних
рис, тобто усвідомлення своїх потенційних можливостей, перспективи
особистісного і професійного росту, пошук, творчість і можливість вибору).
Використовуються комп’ютерні технології:
- тест «Профорієнтатор»
- особистісний блок, який допоможе зрозуміти, в яких професіях особисті риси
допоможуть досягти успіху;
- «оцінювання
ваших можливостей» - визначення ділових характеристик;
Готуючи учнів до життя, ми вчимо їх
робити правильний вибір (схема).
Знаходити
професію, яка
|
Цікава і приваблива
ХОЧУ
|
Доступна і посильна
МОЖУ
|
Має попит на ринку праці
ТРЕБА
|
Відстежуючи
вибір дитиною сфери професій в 11 – му класі й співвідносячи
його із попитом
ринку праці, ми бачимо: щороку на передових позиціях залишаються сфери професій
«людина-людина» і «людина – знакова система», а розвиток інформаційних
технологій дає можливість передбачити, що так само будуть необхідні програмісти
й адміністратори комп’ютерних систем. У соціальній сфері потрібні лікарі й
учителі.
Психолого-педагогічний супровід профільного
навчання дає змогу пізнати учня, його здібності, стан здоров’я, рівень знань та умінь, уникати помилок у
виборі майбутньої професії.
Практичний психолог
Николайко Антоніна Іванівна
Немає коментарів:
Дописати коментар