неділю, 14 жовтня 2012 р.

семінар-тренінг


Николайко Антоніна Іванівна

Практичний психолог
Шпанюк Юлія Петрівна
Вчитель економіки
ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Коболчин
Сокирянського району
 Шлях у тисячу миль починається з першого кроку – шлях до успіху починається в школі!

   Сучасні економічні, політичні й соціальні перетворення у суспільстві висувають нові вимоги до учнівської молоді, а саме: швидко адаптуватися в самостійному житті, гармонійно співіснувати із суспільством, інтегрувати отримані знання у практичній діяльності, реалізувати свої здібності, самостійно обирати свій шлях у житті, цілеспрямовано використовувати свій потенціал як для самореалізації, так і в інтересах суспільства, держави.
     Одним із важливих завдань сучасної школи є формування економічного мислення та культури учнів, що обумовлене подальшою трансформацією українського суспільства на шляху ринкових реформ. Стало зрозумілим, що, крім традиційного набору наук, які викладали в школі впродовж десятиліть, школа має дати учням навички та вміння пізнання й самопізнання, самовдосконалення, у зв’язку із входженням нашої країни в ринкову економіку, навички адекватного сприйняття учнями нових умов життя.
  Саме таку мету ставить перед вчителями, практичними психологами «Шкільна академія підприємництва». Це польсько – український проект, який організовано за фінансової підтримки Міністерства Закордонних Справ Республіки Польщі спільно з методистами ІППО Чернівецької області. Семінар – тренінг з презентації даного проекту відбувся з 14 по 17 жовтня в м. Івано-Франківську, в якому взяли участь учителі економіки та практичні психологи навчальних закладів Чернівецької та Івано – Франківської областей. Цей соціально – освітній проект  є плідною спробою синтезувати економічні знання в єдину наскрізну програму, що об’єднує підготовку учнів у галузі економіки
і спрямований на популяризацію підприємництва в молодіжному середовищі, а також формування в молодого покоління базових знань із ведення бізнесу.
    Упродовж чотирьох днів з учасниками семінару працювали польські тренери та методисти ІППО Чернівецької області. Програма семінару була спланована таким чином, що учасники  мали можливість набути досвіду у запровадженні в шкільній практиці заходів, пов’язаних з розвитком професійної активності та підприємливості. Кожен  був  не спостерігачем, а безпосереднім учасником симуляційних ігор «Велике яблуко», «Іграшка», які проводили методисти Діана Романовська та Наталія Куриш. Досвідом індивідуального та групового консультування поділилась польський тренер Здіслава Баранкевич, а Катажина Кошевська провела тренінгові заняття на тему: «Роль учителя у формуванні компетентності учнів». Всі  учасники  семінару-тренінгу одержали матеріали  в друкованому та електронних варіантах, які дають можливість використовувати їх на практиці. Чотири дні промайнули швидко, цьому сприяла атмосфера та побутові умови, створені організаторами семінару. Залишилися  приємні враження від спілкування з методистами та колегами. Кожен повіз у свій навчальний заклад набуті знання.
        Захоплені ідеєю, ми  розпочали реалізацію   даного проекту на базі нашого навчального закладу (ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Коболчин). Адже  програма дозволяє використовувати варіативну складову шляхом застосування нетрадиційних форм проведення занять та позаурочної роботи з метою активізації пізнавальної діяльності учнів.
 Для цього було розроблено алгоритм роботи, який містить конкретні етапи.
І. Організація клубу «Перспектива», членами якого стали десять учнів. 2.Розроблено статут клубу.
3.Логотип.
4. Цілі та форми роботи,  які включають:
·         екскурсії на підприємства;
·        зустрічі;
·        фестивалі професій;
·        створення проектів;
·        дні підприємливості;
·        день професії батьків;
·        бесіди.
  Мета нашого проекту полягає в тому, щоб розвивати у сільської молоді   підприємницькі навички,  які знадобляться в майбутньому для успішної кар’єри. Під час навчання учасники дізнаються про тонкощі створення бізнесу, починаючи від ідеї й закінчуючи реалізацією  проекту. Завданнями  для учнів  школи є:
·        формування підприємницького підходу до роботи;
·        освоєння правових основ ведення бізнесу на практиці;
·        розвиток лідерських якостей;
·        набуття навичок роботи в проекті, команді;
·        набуття навичок побудови ефективних презентацій.
   Формат проекту зажадав відповідального ставлення до виконуваного завдання, самостійної підготовки та роботи в команді, навичок публічного виступу та вміння приймати усвідомленні рішення, оцінювати ризики. Проект дозволяє  відпрацьовувати механізм взаємодії  школярів, вчителів із представниками бізнесу, що сприяє формуванню професійної орієнтації та мотивації до навчання школярів, ознайомленню їх з основами бізнесу.
  Проект «Шкільна академія підприємництва», певна річ, вимагає значних зусиль як із боку  організаторів, так і з боку учасників проекту, проте їх результати очевидні: саме вони забезпечують частіше  використання  активних методів навчання, що відповідають наявному розвитку учнів і завданню подальшого вдосконалення їх пізнавальних умінь. У зв’язку з цим можна зробити висновок, що в сучасних умовах удосконалення системи освіти не можна добитися добрих результатів шляхом спрощення вимог до навчального процесу. Сенека говорив із цього приводу: «Ми не починаємо не тому, що це важко. Навпаки: це важко тому, що ми не починаємо».
       Наше життя – дорога. Якщо ми повіримо у свої сили, упораємося зі страхом перед змінами і бажанням діяти негайно, то ця дорога відкриє перед нами можливості та напрямки, про які ми й не підозрювали.


































Немає коментарів:

Дописати коментар