пʼятницю, 21 грудня 2012 р.

Програма профконсультування ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Коболчин Сокирянського району



                       Програма профконсультування
                        ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Коболчин
                              Сокирянського району

  

    Головне завдання профільного навчання полягає в підготовці випускника до визначення майбутньої галузі його діяльності. Під час вибору професії важливою є відповідність між психологічними особливостями людини і відповідними характеристиками професій.

   У нашому навчальному закладі всі етапи профільного навчання супроводжує психологічна діагностика, яка виконує такі функції:
- діагностика інтересів, здібностей, які зможуть визначити характер і успішність освітньої діяльності учнів;
- діагностика готовності учнів до самостійного вибору профілю навчання (9- й клас) та галузі професій, професійного самовизначення як ключового етапу самоосвітньої діяльності (11 – й клас).
   У 7-8 –х класах проводиться комплексна діагностика, мета якої – визначення кола інтересів учнів (методика «Карта інтересів»), виявити рівень інтелекту (методика ШТУР). Для точного визначення профілю проводиться анкетування учнів, їхніх батьків, за результатами анкет і методик складається зведена таблиця, в якій кожній дитині на певний момент буде рекомендовано профіль навчання.
    Комплексна діагностика для 9-х класів, крім анкетування учнів та їх батьків, методики ШТУР, передбачає вдосконалену методику ДДО, що наближає учнів до вибору майбутньої сфери діяльності.
      У 10 – х класах вивчається рівень адаптації, задоволеність профілем, здібності.
  В 11-х класах вся  ПД спрямована на усвідомлений вибір професії випускником, на професійне й особистісне самовизначення. Щоб допомогти старшокласникам сформувати свій особистий професійний план (діагностика професійних переваг і діагностика особистісних  рис, тобто усвідомлення своїх потенційних можливостей, перспективи особистісного і професійного росту, пошук, творчість і можливість вибору). Використовуються комп’ютерні технології:
- тест «Профорієнтатор» - особистісний блок, який допоможе зрозуміти, в яких професіях особисті риси допоможуть досягти успіху;
- «оцінювання ваших можливостей» - визначення ділових характеристик;

       Готуючи учнів до життя, ми вчимо їх робити правильний вибір (схема).
                                                                  
Знаходити професію, яка






Цікава і приваблива

          ХОЧУ

Доступна і посильна

        МОЖУ


Має попит на ринку праці
   
         ТРЕБА

    Відстежуючи вибір дитиною сфери професій в 11 – му класі й співвідносячи
його із попитом ринку праці, ми бачимо: щороку на передових позиціях залишаються сфери професій «людина-людина» і «людина – знакова система», а розвиток інформаційних технологій дає можливість передбачити, що так само будуть необхідні програмісти й адміністратори комп’ютерних систем. У соціальній сфері потрібні лікарі й учителі.
   Психолого-педагогічний супровід профільного навчання дає змогу пізнати учня, його здібності, стан здоров’я,  рівень знань та умінь, уникати помилок у виборі майбутньої професії.



Практичний психолог
Николайко Антоніна Іванівна 


Немає коментарів:

Дописати коментар